Lanovod brzdový KNOTT nerez 830/1020 mm, rychlomont. (s čočkou)

Objednací číslo: 90339
Očekáváme
426,00 Kč za 1 ks
(352,07 Kč bez DPH)

Popis produktu

  • Originální brzdový lanovod KNOTT s teflonovou kluznou vložkou, nerezovým lankem a tukovými zátkami pro dokonale hladký chod s minimálním odporem.
  • Vhodný zejména pro použití v náročných provozních podmínkách a na lodních přívěsech. Vykazuje také velmi dobrou životnost na přívěsech s delší odstávkou mezi jízdami, kdy zkondenzovaná vzdušná vlhkost může způsobit u standardních lan povrchovou korozi.
  • Vhodný pro nápravy KNOTT GB/VGB do 1800 kg (např. GB8, GB10, GB13, GB15, GB18, VGB8, VGB10, VGB13, VGB15, VGB18) a kolové brzdové jednotky KNOTT 16-1365 (160x35), 16-1369/1 (160x35), 20-2425/1 (200x50), 20-2426/1 (200x50), 20-4320 (200x35), 20.32-1647 (203.2x40), 25-2025 (250x40), 25-2026 (250x40).
  • UPOZORNĚNÍ: Na trhu se objevují neoriginální napodobeniny lanovodů KNOTT. Tyto napodobeniny mají odlišnou vznitřní konstrukci. V řadě případů se snaží použitím modrého opláštění napodobit vzhled originálních KNOTT lanovodů s nerezovým lankem. Veškeré závady brzdového systému vzniklé použitím neoriginálních napodobenin lanovodů jsou vyloučeny ze záruky.
  • Zakončení lana rychlomontážní koncovkou (tzv. čočkou) umožňuje snadné a rychlé zapojení lana do nových vahadel KNOTT s bočním průřezem pro zavléknutí lana bez použití nářadí.
  • Lanovody s rychlomontážní koncovkou doporučujeme měnit vždy všechny najednou. Při výměně pouze jednoho brzdového lana je vhodnější použití lanovodu se závitem (najdete také v naší nabídce), kde lze na závitu přesně přizpůsobit délku zbývajícím starším lanům.
  • Lanovod nelze použít i v kombinaci se starším typem vahadla bez bočních průřezů pro rychlomontážní lana.
  • Na straně kolové jednotky je lano ukončené zátiskem, kterým se zavléká do spojky lanovod - rozpěrka. Spojka lanovod - rozpěrka je součástí kolové brzdové jednotky každé nápravy. Lze ji objednat také samostatně pod obj. č. 100268.
  • Upozornění: U brzdových systému se zanedbanou pravidelnou údržbou se v některých případech může jevit spojka lanovod - rozpěrka jako nalisovaná na laně - obzvláště starší litinové provedení spojky. Je to způsobeno korozí spojky v místě závleku zátisku. Spojku lze zpravidla vždy uvolnit a použít. Postrádá však již původní antikorozní ochranu.
  • Nátrubek pro nasazení na vyústění kolové jednotky má vnější průměr 22 mm a vnitřní průměr 18,5 mm
  • Pro dvounápravové přívěsy doporučuje KNOTT tzv. asymetrické zapojení lanovodů, kdy je přední náprava zapojena na jedné straně tandemového vahadla a zadní náprava je zapojena na druhé straně. To např. v případě vytržení jednoho lana při nehodě zajistí lepší symetrii brzdění zbylých kol.
  • Symetrické zapojení lanovodů, kdy jsou obě levé kolové jednotky zapojené na levou stranu tandemového vahadla a obě pravé kolové brzdové jendotky zapojené na pravou stranu tandemového vahadle je rovněž přípustné a za běžného provozu funkčně obdobné asymetrickému zapojení.

Doporučené délky lanovodů dvouosých přívěsů  (délky bovdenu v mm)

montážní šíře
nápravy "b"
pravý př. levý př. pravý zad.

levý zad.

pravý zad. levý zad.
      rozvor 730 mm rozvor 930 mm
1100 mm 730 830 1430 1230    
1300 mm 830 930 1430 1430 1630 1530
1400 mm 830 930 1430 1430    
1500 mm 930 1030 1530 1530 1630 1630
1720 mm 1030 1230 1630 1530    
1800 mm 1030 1230 1630 1630    
1820 mm 1030 1230 1630 1630    

Doporučené délky lanovodů pro jednoosé přívěsy (délky bovdenu v mm)

montážní šíře pravý levý
nápravy "b"    
1100 mm 730 730
1300 mm 830 830
1400 mm 930 930
1500 mm 930 930
1800 mm 1030 1030

Dotaz na produkt

Odesláním formuláře souhlasíte s podmínkami zpracování osobních údajů.