Výrobce: | AL-KO |
---|---|
Part ID: | 1220755 |
Objednací číslo: | 80 035 |
- Sada originálních AL- KO bočních třecích segmentů stabilizační tažné kulové spojky AL-KO AKS 2000, AKS 2004, AKS 3004 a AKS 3504.
- Sada obsahuje 2 výměnné boční třecí segmenty vhodné pro stabilizátory AL-KO označené ETI číslem:
811041, 811280, 811342, 811359, 811426, 811431 nebo 811607. - Součástí sady jsou také dvě plastové záslepky a kovové distanční podložky (2x o síle 0,45 mm a 4x o slíe 0,25 mm)používané na novějších typech stabilizátorů AL-KO. Při použití na starším typu stabilizátoru se tyto doplňkové součástky nepoužijí.
- Součástí sady bočních třecích segmentů nejsou aretační gumové O-kroužky, které drží segment na místě při odpojení z tažné koule. Tyto O-kroužky nadete v souvisejících produktech. Doporučujeme jejich výměnu vždy, když jeví známky opotřebení nebo zestárnutí (rozmačkání, rozpraskání, vytažení, nedržícíc tvar).
- Stabilizátory AL-KO AKS 2004, AKS 3004 a AKS 3504 jsou kromě bočních třecích segmentů osazené ještě předním a zadním třecím segmentem. Sady s předním /zadním třecím segmentem se dodávají zvlášť a najdete je zařazené mezi souvisejícími produkty.
- Třecí segmenty jsou funkčním základem každé stabilizační tažné spojky. Jejich přitlačením k odmaštěné tažné kouli dochází k omezení pohybu v kulovém spoji díky výraznému tření. To do jisté míry zpomalí boční výkyvy přívěsu. V kritických situacích mohou právě kvalitní neopotřebené třecí segmenty v dobrém stavu posunout hranici mezi vážnou nehodou a pouhým rozkýváním přívěsu.
- Třecí segmenty stejně tak jako kulový čep na automobilu je nutné udržovat v čistotě a zejména chránit před mastnotou. Třecí segmenty kontaminované mazacím tukem (vazelínou) nebo jiným prostředkem usnadňujícícm klouzání jsou znehodnocené a neplní svou funkci. Takové třecí segmenty je nutné vyměnit.
- Třecí segmenty podléhají během provozu opotřebení. Opotřebené třecí segmenty neplní svou funkci a je nutné je vyměnit. Na orezlém kulovém čepu nebo na kulovém čepu s nesouměrným nebo drážkovaným povrchem podléhají třecí segmenty rychlejšímu opotřebení.